Club activiteiten

,,De Vrolijke Vliegvisser”

Clubavond:

Van januari tot april houden we de clubavonden. 2x per maand op de eerste en derde woensdag van de maand. Van september t/m december 2x p/mnd en wel de 1e en 3e woensdag van de maand. Zie de Agenda links in het menu.

We komen samen in het clubgebouw van De Vrolijke Visser/Het Grootslag, “Pampus” aan de Kolk, (binnenhaven) Bovenkarspel telefoon 0228-525153

Op de club-/bindavonden worden ervaringen uitgewisseld over het vliegvissen. Er wordt wat gedronken en er worden natuurlijk vliegen gemaakt. Om een keertje kennis te maken met de Vliegvisgroep kunt u altijd op een club-/bindavond langskomen. Hoe gezellig (en leerzaam) zo’n avondje kan zijn, is te zien op de clubavond-foto’s, gemaakt door diverse leden van onze vereniging. Op deze bindavonden worden ook lezingen gegeven door mensen met een brede kennis en ervaring. Houdt ook hiervoor de agenda in de gaten…

Woensdagavond competitie:

Vanaf april gaan we gezamenlijk competitievissen op de woensdag; de competitie loopt tot de zomervakantie. Iedere wedstrijd wordt er op één locatie gevist. Het verzamelpunt en tevens vis stek worden op de visdag per App aan iedereen doorgegeven. Aan het eind van het jaar wordt degene met de meeste -en de grootste- vissen beloond met een prijs. Na tien wedstrijden is de competitie afgelopen, maar gaan we evenzogoed door met gezellig iedere woensdagavond vliegvissen. Spelregels : Om 19.00 uur stipt vertrekken we vanaf ons verzamelpunt; als het licht het toestaat vertrekken we om 19.30 uur. We vissen tot 21.00 uur; tot 21.30 uur als we om 19.30 uur vertrokken zijn. Het aantal vissen wordt dan opgegeven aan de wedstrijdcommissie. Alleen de beste zes wedstrijden tellen mee ! Je moet in ieder geval zes wedstrijden hebben mee gevist. Nieuw per 2008: De zomeravondcompetitie verandert dit jaar. Er is besloten om dit jaar in koppels te vissen. Dit betekent dat iedere visser elke wedstrijd met een ander vist, dit door middel van een loting op de visavond. De vissers moeten op een afstand van elkaar blijven zo dat ze nog met elkaar kunnen communiceren. Ook word er een prijs gegeven op elke competitieavond voor de grootste vis.

Zie ook de knoppen “Competitie” en de “Agenda” links in het menu.

Trips:

Regelmatig worden er uitjes gepland door de leden van de Vliegvisgroep en die trips worden niet centraal geregeld het zijn onderlinge afspraken. Maar ook de vereniging organiseert ze op verzoek van de leden.

Veiling:

Zo nu en dan zullen we een veiling van vliegvis en -bind spullen organiseren. Ten behoeve van het spekken van de vliegvisgroep kas. Hiermee kunnen we dan weer wat gemakkelijker leuke dingen organiseren voor de groep!

Jaarvergadering:

Aan het begin van ieder kalenderjaar wordt de jaarvergadering plus nieuwjaarborrel gehouden. Komt allen!