Lidmaatschap vvgstedebroec

,,De Vrolijke Vliegvisser”

Om te kijken of u het vliegvissen eigenlijk wel leuk vindt, kunt U altijd langskomen op een bindavond. Gedurende maximaal 3 avonden kunt u kosteloos op proef onze activiteiten bijwonen. Ook bestaat er de mogelijkheid tijdelijk een hengel te proberen. De clubavonden worden gehouden elke eerste en de derde woensdag van de maand om 20.00 uur in in het clubgebouw “Pampus” van de Vrolijke Visser / het Grootslag te Grootebroek. Tijdens de zomeravonden kan men 3 avonden mee vissen zonder lid te worden echter na deze proef avonden dient U een beslissing te nemen. Wilt U lid worden vóór 1 juli zijn de kosten € 25 na 1 Juli betaald U € 12.50 tot 31 december van het lopende jaar. Zie voor de exacte activiteiten, de agenda die ook op de site zijn te vinden. Ook kunt u zich ook altijd opgeven bij de secretaris:

Sjaak Neefjes, Julianastraat 9, Hoogkarspel.

sjadi(ad)quicknet.nl

Het lidmaatschap bedraagt slechts € 25 Euro per jaar. Als (aspirant) lid kunt u meedoen aan de activiteiten van de club max. 3 avonden. Als je geen lid bent van de Hengelsportvereniging Vrolijke Visser/Het Grootslag, kan je twee dingen doen:

* het lidmaatschap van je hengelsportvereniging per 1 januari opzeggen en lid worden van Vrolijke Visser/Het Grootslag * lid blijven van je hengelsportvereniging: dat kost dan 10 Euro extra voor de moedervereniging.

Voor een uitgebreide beschrijving van “uitwonende” medevliegvissers zie hier onder.

Er zijn nieuwe regels van de NVVS/OVB met betrekking tot lidmaatschappen en contributies/bijdragen opgesteld. Kort door de bocht; als je lid bent van de ene hengelsportvereniging en gebruik wil maken van de faciliteiten van een andere hengelsportvereniging betaal je daarvoor niet meer de volle mep van het lidmaatschap van ook die andere vereniging, maar een bijdrage van € 10,00 per jaar (met uitzondering van het medegebruik van exclusief voor leden toegankelijk viswater, bv. De put in Enkhuizen).

Dat betekent voor de leden van de Vlieg Vis Groep Stedebroec, die geen lid zijn van de Vrolijke Visser/Het Grootslag de volgende keuze:

* zij zeggen het lidmaatschap van hun huidige hengelsportvereniging per 1 januari aanstaande op en worden lid van de Vrolijke Visser/Het Grootslag en betalen vanaf 1 januari daarnaast het lidmaatschap van de vliegvisgroep.

* zij blijven lid van de hengelsportvereniging waarvan ze nu lid zijn (meestal in de eigen woonplaats) en gaan vanaf 1 januari een bijdrage van € 10,00 betalen bovenop het lidmaatschap van de vliegvisgroep.

Dat er een dergelijke regeling komt, is op zich niet vreemd. De Vliegvisgroep Stede Broec is een onderdeel van Hengelsportvereniging (HSV) De Vrolijke Visser / Het Grootslag en maakt gebruik van een aantal voorzieningen; de rechtspersoonlijkheid van de HSV, het clubgebouw van de HSV (Pampus) en, voor een bescheiden maar belangrijk deel, de administratie van de HSV. De kosten daarvan worden gedragen door de leden van de HSV, niet leden dragen daaraan tot nu toe niet bij. Dat gaat nu veranderen; voor een relatief bescheiden bedrag, in elk geval voor minder dan een volledig lidmaatschap, kunnen leden van andere verenigingen nu mede gebruik maken van deze voorzieningen.